Työterveyshuollon tietojen syyspäivitys!

 tyoterveyshuoltokysely.jpg

Tilaajavastuulaki uudistui 01.09.2015. Uudistuksen yhteydessä työterveyshuollon järjestämisestä tuli tilaajavastuulain mukainen selvitettävä tieto. Lakimuutoksen johdosta tilaajan on hankittava muiden laissa edellytettyjen selvitysten lisäksi myös selvitys työterveyshuollon järjestämisestä, jos toimittajalla on palkattua työvoimaa.

Tilaajan selvitysvelvollisuus täyttyy pyytämällä jäljennös yrityksesi työterveyshuoltosopimuksesta. Myös itse laatimasi kirjallinen selvitys työterveyshuollon järjestämisestä riittää.

Saitko sähköpostikyselyn työterveyshuollon järjestämisestä, vaikka olet ilmoittanut tiedot jo Tilaajavastuulle?

 

Kaikki tilaajavastuulain mukaiset tiedot on tarkistettava kolmen kuukauden välein. Siksi päivitämme Luotettavien Kumppaneiden tiedot työterveyshuollon järjestämisestä tasaisin väliajoin.

Koska emme vielä saa työterveyshuollon palveluntarjoajilta suoraan tietoja asiakkaidemme työterveyshuollon järjestämisestä, tarvitsemme tietojen päivittämiseen vahvistuksen Luotettavilta Kumppaneilta itseltään.

Lähetämme tietojen vahvistuspyynnön työterveyshuoltotietonsa ilmoittaneille Luotettaville Kumppaneille 6-8 viikon välein. Käytäthän päivityspyynnössä olevaa linkkiä, jonka avulla tiedot saadaan helpoiten vahvistettua meille!

 

Lähetämme tällä viikolla uudet kyselyt työterveyshuollon järjestämisestä. Käythän kyselyn saadessasi klikkaamassa yrityksesi tiedot ajan tasalle! Kyselyn linkki on voimassa kaksi viikkoa lähetyksestä, jonka jälkeen lähetämme tarvittaessa muistutuskyselyn. Myös muistutuskyselyn linkki on voimassa kaksi viikkoa.

Kun olet vahvistanut linkin kautta yrityksesi työterveyshuollon tiedot, päivitämme tiedon parin päivän kuluessa palveluumme.

Jos viimeisin työterveystieto palvelussamme on yli kolme kuukautta vanha, on tieto tilaajavastuulain tulkinnan mukaan vanhentunut, eikä tieto työterveyshuollon järjestämisestä tällöin näy yritysraportillasi. Siksi on tärkeää, että vahvistat yrityksesi tiedot kyselymme kautta!

Kaipaatko kertausta tilaajavastuulaista? Lataa oppaamme oheisesta linkistä!

Haluatko tietää lisää tilaajavastuulaista? Lataa ilmainen Tilaajavastuulaki pähkinänkuoreessa -opas tästä.


Janni Rantanen

Janni Rantanen

Janni vastaa asiakaspalvelustamme tilaajavastuuasioihin liittyen. Janni on asiakaspalvelun rautainen ammattilainen, joka tuntee Luotettava Kumppani -asiakkaamme paremmin kuin oman käsilaukkunsa sisällön. Janni bloggaa Luotettava Kumppani -asiakkaidemme mahdollisuuksista hyödyntää palveluitamme.

Katso kaikki hänen kirjoituksensa