Yritystili on julkaistu – miltä nyt tuntuu?

yritystili_miltä_nyt_tuntuu.jpeg Palveluidemme vähittäinen uudistaminen on kevään aikana ottanut ensimmäisen näkyvän askeleen, kun käyttöön otettiin uusi yritystili. Palvelu-uudistuksemme tarkoituksena on ensisijaisesti tehdä kaikkien palveluidemme käytöstä helpompaa ja yhtenäisempää asiakkaillemme. Koska muutos on kokonaisuudessaan suuri, teemme sen vähitellen vuosien 2017 ja 2018 aikana.

Yritystilin ilmettä ja toiminnallisuuksia suunniteltiin, mietittiin ja hiottiin pitkään ja hartaasti. Jonkinlainen jännitysmomentti jää kuitenkin aina viime tinkaan, itse käyttöönottohetkeen – mitä te tästä kaikesta ajattelette, miltä palvelu-uudistuksen ensiaskeleet näyttävät ja tuntuvat?

Viikko tai pari yritystilin julkaisemisen jälkeen havahduimme ihmetykseen. Suomalaisittain olimme kenties varautuneet pahimpaan – suuriin teknisiin ongelmiin, sittenkin miettimättä jääneisiin käyttäjätarpeisiin, mielensä pahoittaviin asiakkaisiin ja jopa pienimuotoiseen kaaokseen asiakaspalvelussamme. Niiden sijasta kohtasimme lähinnä hyväksynnän ja jopa muutamia kehuja siitä, kuinka raikkaalta uusi palvelu näyttää.

Onnistumisia ja haasteita

Teknisiltä haasteilta ei toki vältytty. Kehittäjämme ovat tehneet tiukkaa työtä asiakaspalvelun tukena kimuranttien tapausten selvittämisessä. Ainakin meitä sosiaalisessa mediassa seuraavat ovat todennäköisesti huomanneet pari illan pituista huoltokatkoa, joiden aikana olemme muun muassa etsineet kadoksiin jääneitä käyttäjätunnuksia. Seuraava päivitys pienine parannuksineen odottelee jo kulman takana, ja sitäkin seuraavat huolto- ja korjaustoimenpiteet ovat suunniteltuina. Valmista ei siis todellakaan ole, mutta koemme vahvasti olevamme oikealla tiellä.

Kuten minkä tahansa uuden palvelun julkaisuun kuuluu, jo uusi ulkomuoto itsessään herätti jonkin verran kysymyksiä ja ajoittain pientä jonoa asiakaspalvelussa. Myös tv:stä tuttu miksi kaiken täytyy aina muuttua -kysymys on muutaman kerran kantautunut korviimme. Muutos on aina muutos ja vaatii uuden oppimista meiltä kaikilta. Olemme mielellämme auttamassa teitä sen toiminnan opettelussa ja ottamassa vastaan myös kehitysehdotuksianne. Haluamme palvella asiakkaitamme entistäkin paremmin ja tähtäämme uudistuksessamme siihen, että saat hoidettua asiasi entistä vaivattomammin.

Kiitos kaikille asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme siitä, että olette asennoituneet muutokseemme ja uudistukseemme näin kärsivällisesti ja positiivisesti! Pidetään yhteyttä!


Elli Välisaari

Elli Välisaari

Asiakaspalvelutaustainen Elli keskittyy palveluidemme käytettävyyden kehittämiseen. Blogissamme Elli tasapainottelee palveluiden, asiakaskokemuksen ja lakisäädösten kolmijalkaisella jakkaralla.

Katso kaikki hänen kirjoituksensa