17.01.2019

Tilaajavastuun asiakaspalvelun vuosi oli täynnä onnistumisia

On jälleen aika katsoa taaksepäin ja vetää yhteen asiakaspalvelumme vuosi 2018. Kiirettä piti, sillä asiakaskontaktimäärämme kasvoi 5 000:lla vuodesta 2017. Kokonaisuudessaan kontakteja oli vuoden aikana hurjat 112 000. Sähköposti pysyi edelleen suosituimpana kanavana (n. 72 000 kontaktia), kun puhelin ja chat olivat tasaväkisiä 20 000 kontaktillaan.

Lue lisää
21.12.2018

Joululoma – mikä ihana tilaisuus palautumiseen

Nyky-yhteiskunnassa jatkuva kiire on uusi normaali, ja se kuormittaa monia. Kuinka hallita omaa aikaa niin, että myös palautumiselle jää aikaa? Nykyisin monilla on aikaa palautua vain yöllä nukkuessa ja usein sekin jää alle seitsemän tunnin. Se ei riitä, varsinkaan, jos elämässä on paljon kuormittavia tekijöitä, kuten stressaava työ, pienet lapset tai iäkkäät vanhemmat, jotka tarvitsevat apua arjessa. Monilla illat kuluvat usein arkikiireiden pyörityksessä. Lasten nukkumaanmenon jälkeen moni tekee vielä töitä, vaikka palautumisen kannalta se ei todellakaan ole järkevää. Palautumiselle ei siis yksinkertaisesti jää aikaa.

Lue lisää
19.12.2018

Tilaajavastuu on jälleen sertifioidusti hyvä työpaikka

Melkein vuosi on vierähtänyt siitä, kun otimme edellisen kerran osaa Great Place to Work® – Suomen parhaimmat työpaikat -tutkimukseen. Kahdella edellisellä tutkimuskerralla olemme olleet pienten yritysten sarjassa sijalla kaksitoista. Tänä vuonna kaikki kuitenkin muuttui, sillä organisaatiomme rikkoi juuri ennen tutkimusta keskisuurten organisaatioiden koon alarajan!

Lue lisää
28.11.2018

Itseohjautuva yrityskulttuuri – kokemuksia johtamisesta ilman esimiestä

Teemme Tilaajavastuulla asioita eri tavalla kuin perinteisissä hierarkkisissa organisaatioissa. Yhdessä osallistumisen ja tekemisen taustalla on itseohjautuva yrityskulttuurimme, jonka perusajatuksena on, että jokainen on oman tonttinsa asiantuntija. Suoria esimies-alainen-asetelmia meillä ei ole, joten jokainen saa tehdä työhönsä liittyvät päätökset itse. Itseohjautuvuus tuo mukanaan paljon vapautta, mutta tietenkin myös vastuuta.

Lue lisää
21.11.2018

Työn iloa itselle ja muille – työssä innostuminen kannattaa

Tiedät varmasti sen tunteen, kun lempibändisi ilmoittaa tulevansa kotikaupunkiisi keikalle, ystäväsi kertoo hyviä uutisia tai huomaat itse keksineesi ratkaisun johonkin pidempään vaivanneeseen ongelmaan? Tapahtuu innostuminen. Ajatus kirkastuu, koko olemus valpastuu ja lähdet eteenpäin täynnä toimintaa. Joskus tekee myös mieli konkreettisesti nostaa kädet ilmaan, hyppiä tasajalkaa ja kiljua onnesta. Innostuminen on helppoa arkielämässä, kun saat tehdä juuri sitä, mikä eniten kiinnostaa. Mutta entä töissä? Kuuluuko työstään innostua, saako töissä ylipäätään innostua?

Lue lisää
14.11.2018

Olemme itseohjautuvia, mutta mitä se meille merkitsee?

Meillä Tilaajavastuulla on noudatettu itseohjautuvuutta jo jonkin aikaa. Kuten varmasti kaikissa itseohjautuvassa organisaatiossa, on myös meillä ollut organisaatiomuutoksen ja itseohjautuvuuden suhteen kasvukipumme. Koska jokaisen ihmisen itseohjautuvuus on erilaista, päätimme kysyä tilaajavastuulaisilta, mitä itseohjautuvuus meille tarkoittaa.

Lue lisää
07.11.2018

Remonttiapua ystävälle ja 100 muuta hyvää tekoa

Hyvät teot palkitaan. Kun laitat hyvän kiertämään, se palkitsee myös sinut. Pienetkin teot saavat positiivisuuden kehän pyörimään. Kun huomaat, kuinka toinen ilahtuu, täyttää positiivinen fiilis samalla oman mielesi. Meillä Tilaajavastuulla autetaan työkavereita niin töissä kuin vapaa-ajalla. Autetaan työasioissa tai mennään jeesaamaan muutossa.

Lue lisää
24.10.2018

Itseohjautuva yrityskulttuuri kannustaa itsensä haastamiseen

Aloitin Tilaajavastuulla sisäisessä käytössä olevien sovellusten ohjelmistokehittäjänä alkuvuonna 2013. Jos joku olisi silloin ennustanut, että reilut viisi vuotta myöhemmin tutussa ja turvallisessa työnurkkauksessa napit korvilla koodaamisen sijasta reissaisin ympäri Suomea tapaamassa vieraita ihmisiä, en olisi uskonut sanaakaan. Mitä ihmettä tässä välissä on tapahtunut?

Lue lisää
19.10.2018

Luotettava Kumppani ja entistä ehommat ehdot

Luotettava Kumppani -palvelun ehdot ja valtuutus on päivitetty. Uudet Luotettavat Kumppanit liittyvät muiden joukkoon uusin ehdoin ja valtuutuksin, vanhoille asiakkaille on viestitetty muutoksesta sähköpostitse. Jotta uutta valtakirjaa ei tarvitse vertailla vanhaan ja etsiä eroavaisuuksia, on tässä listattuna muutokset ja uudistukset:

Lue lisää
17.10.2018

Näin liityt Luotettavaksi Kumppaniksi

Onko asiakkaasi pyytänyt sinua liittymään Luotettava Kumppani -palveluun, jotta he voivat hoitaa omat tilaajavastuulakiin liittyvät lakisääteiset velvoitteensa entistä näppärämmin? Näin monet törmäävät ensimmäistä kertaa tilaajavastuulakiin. Luotettava Kumppani -palveluun kuulumisesta on kuitenkin muutakin hyötyä kuin tilaajavastuulain velvoitteiden hoitaminen.

Lue lisää

Pysy aina ajan tasalla ja tilaa kirjoitukset sähköpostiisi

Suosituimmat kirjoitukset

Viimeisimmät kirjoitukset