« takaisin

Tilaajavastuun palvelut selvillä vai sekaisin?

01.11.2016

palvelut_selvillä_vai_sekaisin.jpg

Yksi puhuu Luotettavaksi Kumppaniksi liittymisestä, toinen tilaajavastuuseen liittymisestä, kolmas rekisteröitymisestä ja neljäs jostain muusta. Tilaajavastuun tarjoamat palvelut saattavat mennä helposti sekaisin. Tässä näppärä kertaus siitä, mitä Tilaajavastuu-palvelukokonaisuus sisältää ja mitä mikäkin palvelu tarjoaa yrityksille tai vaikkapa taloyhtiöille.

Luotettava Kumppani: tilaajavastuutiedot sähköisesti

Jos haluat saada yrityksesi tilaajavastuutiedot sähköisiksi ja helposti tilaajasi saataville, on Luotettava Kumppani yrityksellesi oikea palvelu helpottamaan tilaajavastuulain velvoitteiden hoitamista. Palvelu on tarkoitettu kaikille suomalaisille yrityksille, jotka toimittavat tilaajavastuutietojaan säännöllisesti työn tilaajille.

Käytännössä yritys täyttää valtakirjasopimuksen, jolla se valtuuttaa Suomen Tilaajavastuun hakemaan ja julkaisemaan yrityksen tilaajavastuutiedot Raportti-palvelussa. Palveluun kerätään ja arkistoidaan Luotettaviksi Kumppaneiksi liittyneiden yritysten tilaajavastuutiedot. Luotettavien Kumppaneiden tilaajavastuutiedoista luodaan raportti, jota voi tarkastella pdf-muotoisena.

Luotettava Kumppani -raportti: tilaajavastuutiedot maksutta yhdellä raportilla

Jos olet tilaamassa palveluita esimerkiksi alihankintana työmaalle tai etsit taloyhtiöllesi putkiremontin tekijää, tilaajavastuutietojen selvittäminen ennen sopimuksen tekoa voi tulla ajankohtaiseksi. Tilaajavastuulain mukaan työn tilaajalla on velvollisuus selvittää toimittajayrityksen tilaajavastuutiedot ennen sopimuksen tekoa tiettyjen raja-arvojen täyttyessä.

Luotettavaksi Kumppaniksi on liittynyt jo lähes 59 800 yritystä, ja niiden tilaajavastuutiedot ovat saatavilla maksutta Raportti-palvelustamme. Raportti-palveluun voi rekisteröityä ilmaiseksi. Näin yritys tai vaikka taloyhtiö voi hakea yritysten Luotettava Kumppani -raportteja helposti ja veloituksetta. Palvelusta löytyy kaikki tilaajavastuutiedot sellaisilta yrityksiltä, jotka ovat liittyneet Luotettaviksi Kumppaneiksi.

Valvoja: tilaajavastuutietojen automaattinen seuranta

Valvoja on tilaajille tarkoitettu palvelu toimittajayritysten tilaajavastuutietojen sähköiseen seurantaan. Valvoja kerää ja arkistoi seurantaan lisättyjen toimittajien tilaajavastuutiedot. Tilaajavastuutietojen seurannan sähköistäminen edellyttää, että toimittajat ovat Luotettavia Kumppaneita.

Valvojan avulla esimerkiksi työmaalla toimivien yritysten tilaajavastuutietojen seuranta on helppoa. Jos tietoihin tulee muutoksia vaikka veronmaksutietojen suhteen, saat siitä sähköpostilla ilmoituksen. Seurannan lisäksi Valvoja toimii myös tilaajavastuuraporttien arkistona. Tilaajavastuulain mukaan tilaajavastuutiedot on säilytettävä vähintään kaksi vuotta siitä, kun sopimusta koskeva työ on päättynyt.

Olitpa sitten työn tilaaja tai vaikka siivousalan yrittäjä, palveluidemme avulla helpotat lakivelvoitteiden tuomaa hallinnollista työtaakkaa.

Autamme mielellämme oikean palvelun valinnassa, ja voit ottaa meihin yhteyttä vaikka oheisen linkin avulla!

Ota meihin rohkeasti yhteyttä!


Lue lisää aiheesta