Kysymyksiä Luotettava Kumppani -palvelusta

Usein kysytyt kysymykset - Luotettava Kumppani.jpg

Kun yritys on liittynyt Luotettavaksi Kumppaniksi, hoitaa palvelu tilaajavastuutietojen päivityksen ja arkistoinnin automaattisesti, eikä liittymisen jälkeen tarvitse välttämättä olla yhteydessä lainkaan. Vaikka olemme pyrkineet tekemään palvelusta mahdollisimman vaivattoman, saamme kuitenkin toisinaan siihen liittyviä kysymyksiä asiakaspalveluumme. Tähän postaukseen keräsimme meiltä useimmin kysytyt kysymykset vastauksineen.

Mihin osoitteeseen todistukset esimerkiksi verojen maksusta tulee toimittaa?

Lähetä kaikki todistukset, ilmoitukset ja muut sähköpostit osoitteeseen asiakaspalvelu(at)tilaajavastuu.fi.

Miten saan Luotettava Kumppani -raportin?

Luotettava Kumppani -raportin saat haettua Raportti-palvelustamme yrityksesi nimellä tai y-tunnuksella. Pääset palveluun kirjautumalla yritystilille ja valitsemalla kohdan Raportti. Jos olet lähettänyt meille valtakirjan äskettäin, yrityksesi raportti on haettavissa heti, kun olemme käsitelleet valtakirjan. Valtakirja käsitellään arkipäivän sisällä sen vastaanottamisesta, joten odottele rauhassa.

Mitä täytyy tehdä, kun yritykseni raportilla on Tietoja odotetaan -symboli?

Tietoja odotetaan -symboli raportilla tarkoittaa sitä, että jokin tieto puuttuu tai odotamme tietoja tietolähteeltä, kuten esimerkiksi eläkevakuutusyhtiöltä. Raportilla on merkintä siitä, mitä tietoa odotamme toimitettavaksi. Toimita meille pikaisesti puuttuvat tiedot raportin päivittämistä varten.

Kun yrityksesi on liittynyt Luotettava Kumppani -palveluun, menee vero- ja eläkevakuutustietojen päivittämiseen muutama päivä. Jos päivityksellä on kiire, voit toimittaa meille todistukset puuttuvista tiedoista sähköpostitse.

Yritykseni maksuohjelmat ovat ulosotossa, miten minun pitäisi toimia?

Emme tällä hetkellä saa tarvittavia tietoja ulosottoviranomaiselta heidän kanssaan tehtyjen maksujärjestelyjen noudattamisesta. Tästä johtuen emme voi myöskään päivittää ulosottojärjestelyn tehneiden yritysten tietoja ennen kuin kaikki ulosottoon menneet suoritukset on hoidettu kuntoon. Ulosottoon päätyneiden maksujen kohdalla raportilla on Selvitettävää-merkintä. Merkinnästä huolimatta voit kuitenkin hyödyntää palvelustamme saatavaa raporttia toimittamalla sen tilaajallesi erikseen ulosottomaksujärjestelyn kanssa.

Muistathan ilmoittaa meille heti, kun ulosottojärjestely on hoidettu, niin päivitämme tiedot palveluumme.

Mitä tehdä vakuutusyhtiön vaihtuessa?

Mikäli tapaturma-, vastuu-, tai potilasvakuutusyhtiösi vaihtuu, toimita meille todistus uudesta vakuutuksesta.

Eläkevakuutusyhtiöiden vaihtuessa saamme tiedot nopeimmin päivitettyä, mikäli toimitat meille alle kymmenen päivää vanhan todistuksen uudesta eläkevakuutuksesta. Muutoin tiedot päivittyvät eläkevakuutusyhtiöstä riippuen kahden kuukauden kuluessa.

Miten toimin, jos yritykseni y-tunnus muuttuu?

Jos yrityksesi y-tunnus muuttuu, täytyy sinun ilmoittaa siitä meille. Koska Luotettava Kumppani -palvelu on y-tunnuskohtainen, tulee sinun täyttää ja lähettää meille uusi valtakirja.

Olen toimittanut teille todistuksen vastuuvakuutuksestani, miksi se ei enää näy raportillani?

Vakuutus ei enää näy raportillasi, jos toimitetun todistuksen vakuutuskausi on umpeutunut (vakuutuskausi on ollut esimerkiksi 1.1.–31.12.). Lähetä meille uusi todistus, niin päivitämme tiedon yrityksesi Luotettava Kumppani -raportille. Uuden vakuutustodistuksen voit tulostaa vakuutusyhtiösi verkkopalvelusta tai pyytää sen vakuutusyhtiöltäsi.

Mistä saan Luotettava Kumppani -logon käyttööni?

Luotettava Kumppani -tunnusta saavat käyttää kaikki palveluun liittyneet yritykset. Kun olet liittynyt, saat logon käyttöösi tästä. Voit liittää logon tarjouspyyntöihin, nettisivuille tai vaikka liikkeesi ikkunaan tai autoon. Löydät lisää vinkkejä Luotettavan Kumppanuuden hyödyntämiseen Millan kirjoittamasta postauksesta tai koostamastamme markkinointi-oppaasta:

Lataa Luotettavan Kumppanin markkinointiopas!


Ella Slunga

Ella Slunga

Ella on moniosaaja, joka on tehnyt Tilaajavastuulla sekä asiakaspalvelu- että markkinointitöitä. Hän tuntee palvelumme läpikotaisin, ja jakaa teksteissään hyödyllisiä vinkkejä asiakkaillemme.

Katso kaikki hänen kirjoituksensa